Water

22 juni 2017 - Pfunds, Oostenrijk

Vandaag halve rustdag. Maar klein stukje gefietst. Komt goed uit, we hebben andere dingen te doen. Bovendien is het 36 graden in de schaduw. Dus wat doe je dan? Spelen met water. We hebben de fietsen schoongemaakt bij een autowasstation. Die zagen er na al die dagen uit als tractortjes. Maar ze doen het prima. Tot nu toe hebben we nul lekke banden gehad en er is toch al alle reden geweest om er een op te lopen. Zelf drinken we tussen de twaalf en vijftien liter per dag samen. Daarna zijn we de was gaan doen. Wassen in de wasbak, spoelen in de douche, buis met hangers uit de kast getild en het hele zaakje te drogen gehangen op het balkon. Wel hopen dat tegen etenstijd weer wat kleding droog is anders wordt het een hongerig avondje. We hebben namelijk al onze kleding gewassen. Vanaf ons balkon zien we mensen die zich onderdompelen in de bak bij de dorpsbron. Onderweg zagen we een kleine waterkrachtcentrale (video). Groene energie avant la lettre. Op de lagere school werd het witte steenkool genoemd. Misschien een idee; Trump ervan overtuigen dat witte steenkool beter is dan zwarte en dat het meer geld oplevert. Morgen gaan we de Reschenpas over en zijn we in Italië. Dan is het vlak tot aan Bologna. Maar mogelijk doet zich een ander probleem voor; de hitte.

1. Mym:
    22 juni 2017
    Wat zijn jullie al goed opgeschoten! Dat rekje vind ik ook wel heel grappig. Als jullie alle kleding hebben gewassen, wat heb je dan aan als je op je balkon staat?????
  2. Yvonne:
    22 juni 2017
    Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Hopelijk is er al iets droog anders wordt het niet uit eten gaan. Maar zo te lezen hebben jullie weer een pracht dag gehad en warm. Fijne avond. Gr. Yvonne
  3. Frans en Riek van Katwijk:
    23 juni 2017
    Wat hebben jullie Corona en Han al veel Kilometers gefietst hoeveel1200 of,
    zijn het er meer? Kleren wassen met de hand net als vroeger toen hadden,
    ze er ook nog een wasbord bij.Mooie foto van het drogen.Wij genieten,
    elke dag van jullie verhalen en mooie fotos. Veel succes en fietsplezier over,
    de Reschenpas naar het mooie land Italie. Groetjes Frans en Riek.