Rustdag in Heidelberg

15 juni 2017 - Heidelberg, Duitsland

Gisteren zijn we in Nierstein de rijn overgestoken. Over de stille landweggetjes van Rheinhessen richting Heidelberg. De weggetjes zijn zo rustig dat je met autoverkeer helemaal geen rekening meer gaat houden. Daar schuilt een gevaar. Altijd opletten op de fiets! Als we fietsen trappen we goed door maar door het maken van foto's, gewoon even stoppen om rond te kijken, om de twee uur wat te eten, afstappen en lopen vanwege wegwerkzaamheden en even verkeerd rijden omdat de navigatie een vertraging in de berichtgeving heeft, doen we over 100 km toch zo'n 6 uur. Dat viel ons eerst wat tegen maar zo'n fietstrektocht is echt wat anders dan fietsen om te "trainen". Nu in Heidelberg, prachtige oude universiteitsstad aan de Neckar. Het is hoogzomer dus het studenten buitenleven in parken en op gazons bloeit volop. Vandaag wordt niet gefietst dus we maken een sightseeing en luieren wat. We vermaken ons best. Tot morgen

1. Mym:
    15 juni 2017
    Als je jullie hart er maar niet verliest! Leuk, die verhalen, ben ik toch een beetje op vakantie.
    Lekker genieten dus, voor jullie en voor ons
  2. Frans en Riek van Katwijk:
    15 juni 2017
    Wat een mooie stad Heidelberg als rustplaats het is genieten daar.
    En morgen weer uitgerust op de fiets verder naar een ander plaats.
    Wij vinden het heel leuk die verhalen de fotos en de kaart waar jullie fietsen.
    Wij zijn dan ook beetje op vakantie. Fijne fietsdag morgen Corona en Han.
    Groetjes Frans en Riek Gennep.
  3. Rieky en Gianni:
    15 juni 2017
    Fijn dat jullie hier veel van de stad hebben gezien. "Ich hab mein Herz in Heidelberg verloren...." Of dat voor jullie geldt horen we later wel.
    Domani verso l'Austria: una buona gita.
  4. Diny Bulten:
    16 juni 2017
    Hoi Corona en Han,
    Wat leuk is zo'n reisblog. Wat een avontuur toch, respect voor jullie, je weet niet wat je tegenkomt, houd je lijf het wel, gaan de darmen (nog een keer)opspelen, houden de fietsen het vol? Mooi om dit allemaal te beleven. Geniet er met volle teugen van. Vandaag lekker rustdag en morgen er weer tegenan.
    Veel fietsplezier gewenst.
    Groetjes