Nierstein

12 juni 2017 - Nierstein, Duitsland

Wat is dit?
1. Reclame voor een golfbaan.
2. Een UFO.
3. Een klimatologisch radarstation.
4. Een grote ballon op een kinderfeestje.
We hebben het onderweg gevraagd.
Opvallend is dat als je onderweg mensen in het Duits aanspreekt, je vaak geen antwoord in het Duits terugkrijgt. Duitsland lijkt nog veel meer dan Nederland een multiculturele samenleving.
Het gaat goed. De afstand fietsen is eigenlijk helemaal geen probleem. De uitgezette route is vlak. We zijn al bijna 500 km. onderweg en we hebben nog geen berg gehad. Vooruit, één heuvel. Zo fietsend merk je dat het zuiden van Nordrhein-Wetphalen, Rheinland-Phalz en Hessen enorme landbouwgebieden zijn. We fietsen uren tussen de graanvelden, maisvelden, bietenvelden, fruitboomgaarden en, tegen de heuvels, wijngaarden. We zagen zelfs een klein vosje. Prachtig. Morgen steken we de rijn over op weg naar Heidelberg. Daar houden we een rustdag. Niet vanwege vermoeidheid maar voor de moraal.

For Massimo.
The last two days we cycled along ik Fiume Rheno. Wonderful landschapje and a lot of vigneti. Here they make the german white wines. Cycling is no problem. Wind and sun on the back. In the evening a good diner and a sufficiënt amount of beer so we can sleep Well.

Nierstein

Deze foto werd gemaakt op 12 juni 2017 in Nierstein, Duitsland met een Apple Ipad.