Zuid Duitsland

19 juni 2017 - Weilheim in Oberbayern, Duitsland

Likeee betekent niks. Gewoon een typefout die niet gewist is. Eindelijk weer internet, niet de normaalste zaak van de wereld in Zuid Duitsland. Gisteren zijn we de Donau overgestoken. Veel bezongen maar schön und blau, mwah. Ik heb het al eerder geschreven, we fietsen al vanaf de grens bij Roermond door landbouwgebied. In Duitsland koesteren ze de boeren. In vele dorpjes bestaat de hoofdstraat uit boerderijen, dat zie je in Nederland helemaal niet meer. Gisteren fietsten we door zo'n dorp, de hoofdstraat geplaveid met (goed liggende) kinderkopjes en midden in de straat stonden op zondag twee grote karren met hooi geparkeerd. We zagen boerderijen met de mestvaalt vóór de boerderij aan de straatkant. Daar moet je in Nederland eens om komen. Verder valt op dat vele dorpen grote sporthallen, prachtige sportvelden en zwembaden hebben. De sportcultuur in Duitsland is echt van een andere orde als in Nederland. Daarom vertellen wij aan alle Duitsers die het horen willen dat we van Nederland naar Italië fietsen in de hoop dat ze wat ontzag krijgen voor wat Nederlanders sportief presteren (sic). We zitten inmiddels diep in Beieren, 50 km. boven Garmisch Partenkirchen. Morgen hopen we de Oostenrijkse grens te passeren. Dan hebben we wel weer een rustdag verdiend.

1. Yvonne:
    19 juni 2017
    Hoi Corona en Han, wat een mooie reisverhalen. Zo te horen genieten jullie van al het moois . Ben benieuwd naar het volgende reisverhaal. En geniet van jullie rustdag .
  2. Betsy:
    19 juni 2017
    Mooie omgeving is dat!! Geniet van jullie rustdag . Ik geniet van jullie verhalen!!!
  3. Elly en Dick:
    19 juni 2017
    Sera Corona en Han, amici die op reis gaan met hun geliefde fietsen maken ons deelgenoot van vakantieverhalen. Erg leuk om dit te lezen.
    Fietsen is natuurlijk ook ontspannen, verbinden, grenzen opzoeken en soms diep gaan.
    Dit gaat de komende dagen goed komen zeker na een rustdag. Bon viaggio !
  4. Marlies en Ruud:
    20 juni 2017
    Corona en Han, grote klasse hoor
    !! Hebben jullie geen last van de hoge temperaturen? Overigens is het zeker zo dat Duitsland veel meer boeren heeft dat Nederland. En kennelijk sporten die ook nog veel. Een combinatie die ook in het verleden succes opgeleverd heeft, weten we met z'n allen. Succes nog tijdens deze mooie reis.
  5. Bram:
    20 juni 2017
    Allez, jullie gaan goed, prachtige herkenbare verhalen!
    Leuk om te lezen .
    Succes met de volgende etappes!
  6. Yvonne:
    20 juni 2017
    Groot gelijk om ontzag te hebben voor het gewetter in de Alpen. Geniet van de rust op de koeienbellen na dan. Morgen weer op de fiets ben benieuwd naar het volgende reisverhaal. Groet Yvonne