Alpen

20 juni 2017 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

We hebben ons plan gewijzigd. Hebben we negen dagen lang het mooiste weer van de wereld gehad en staan we aan de voet van de eerste pas van onze reis; begint het te regenen en de pas waar we overheen moeten hangt in donkere wolken. In de verte klinkt gedonder. Nou is een mals buitje na negen dagen welkom maar om in de bergen het onweer op te zoeken lijkt ons niet verstandig. Dus...hier maar stoppen voor vandaag in Garmisch Partenkirchen. Ik schrijf het expres voluit om de inwoners van beide dorpen niet te kort te doen. Die van Partenkirchen hebben er een gruwelijke hekel aan dat hun dorp vaak kortweg Garmisch wordt genoemd. De oorzaak? Hitler! In  1935 heeft hij de dorpen gedwongen samengevoegd omdat hem dat beter uitkwam bij de organisatie van de olympische Winterspelen in 1936. Zo'n fietsreis is niet alleen ma ar dom trappen. Als je er oog voor hebt leer je soms nog eens wat. Voor de sfeer heb ik een typisch alpentafereel als video bijgevoegd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marlies en Ruud:
    20 juni 2017
    Groet geliek um effe pas op de plats te maken! Os moeder zuuj zegge ge mot ut gevaor nie op gon zuuke ofwel Corona? Moje video, geniet nog van alles wat nog op owwe weg kumt! Liefs Ruud en Marlies
  2. Diny Bulten:
    20 juni 2017
    Heel verstandig om het gevaar niet op te zoeken. Het kan soms raar gaan in de bergen. Een lesje geschiedenis is ook altijd welkom! En het verhaal van het vogeltje is aandoenlijk evenals "de fietsenmaker". Van de video krijg je hier bijna een onthaastingsproces, zo simpel maar o zo mooi! Geniet van jullie verhalen, rust lekker uit en veel fietsplezier!!
  3. Elly en Dick:
    20 juni 2017
    Heel verstandig om het gevaar niet op te zoeken! Morgen weer een dag! Verlang nu al naar jullie volgende verhaal! Groet Elly en Dick
  4. Jan en annie:
    20 juni 2017
    volg jullie gevoel bij de route die je kiest dan komt het goed.
    vooral genieten samen
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgend verhaal
    groetjes uit een tropisch Deurne
  5. Frans en Riek van Katwijk:
    21 juni 2017
    Mooi verhaal Corona en Han over Garmisch-Parten kirchen.
    Onweer, mosse wij vroeger van ons moeder bidden net zo lang als de,
    onweer over was . Mooie video van de koeien in de wei denk ik nog aan,
    vroeger bij ons op de boerderij maar die hadden geen bel aan.
    Wij wensen jullie nog veel fietsplezier Groetjes uit het zonnige Gennep
  6. Corry:
    21 juni 2017
    Hallo, we hoorde via Frans dat jullie op de fiets naar Italië op weg zijn. We hebben de reisblog gevonden en blijven je volgen..
    Ik ga de verhalen eerst eens lezen en blijf jullie nu volgen...
    Heel veel succes met het fietsen, veilige tocht.
    Groeten corry