Afzien likeeee

17 juni 2017

Niet onbelangrijk detail; toen Günther had verteld hoe graag hij vroeger in de lage landen kwam nam hij Corona in een innige omhelzing. Daarbij sloot hij z'n ogen. Dat was jammer want anders had ik in die ogen vast de weemoed naar toen kunnen zien. Nu hield hij Holland en Vlaanderen tegelijk heel stevig vast.

Vandaag voor het eerst echt geklommen. Dat viel om de dooie dood niet mee met die tassen aan de fiets. De hellingen waren gelukkig niet zo lang maar wel steil genoeg om flink "aan de bak" te moeten. We zagen een Hollands echtpaar op hun fietsen ploeteren. Ze waren zo zwaar beladen dat het pijn deed aan de ogen. Ik geloof dat ze alleen hun koelkast niet bij zich hadden. Het Schwabenland is heel stil. Wat boerendorpjes en verder uitgestrekte bossen en weilanden. Met de milde temperaturen van vandaag prettig fietsweer. Vanaf morgen wordt het tropisch heet dus dan hebben we weer andere problemen te handelen.

For  Massimo. Everything has an end. If you like Sinalunga as much as we do you live in a holyday atmosphere All year around.

1. Piet van Katwijk:
    17 juni 2017
    Günter was 2 jaar mijn ploegmaat bij Raleigh. Heb hem voor het laatst gesproken ergens eind 70-tiger jaren. Dat is dus ruim 37 jaar geleden!! Heb hem donderdag morgen gebeld, gesproken en kort bijgeklets en hem geïnformeerd dat Corona en Han zouden langskomen. Afgesproken met Günter dat ik hem kom bezoeken zo gauw ik in de buurt van Heidelberg ben. Hoe een defecte fiets kan leiden tot herstel van contact met een sympathieke oude ploegmaat!! Zijn er foto's Corona en Han?
  2. Elly en Dick:
    18 juni 2017
    Hoi Han en Corona! Wat betekent likeeee?
  3. Massimo:
    18 juni 2017
    Certamente. Però spero voi non troviate nel viaggio il caldo che è qui. Si teme per le olive.
  4. Bep en Lex:
    18 juni 2017
    Zo'n Hollands stel kennen wij ook. Fiets volgestauwd met alles wat je nodig denkt te hebben om te overleven. Kan je niks meer gebeuren! En dan naar boven klunen, vloekend dat je zo veel hebt meegenomen. Maar als je dié in de ogen zou kunnen kijken zou je de twinkeling zien van het genot van afzien, het plezier van fietsreizen, de euforie van de top halen en de verwachting van het koude pilsje dat lonkt aan het einde van de dag.