Bologna

27 juni 2017

De povlakte ligt achter ons. Het minst interessante deel van de trip. De po is een rivier vol zandbanken. Scheepvaart is niet mogelijk. Dus ook geen haventjes met alles wat daarbij hoort. Weinig te beleven. Hoe je, ondanks navigatie, toch het spoor bijster kunt raken hebben we vandaag gemerkt. De lichtsterkte van het scherm van het navigatieapparaat verminderde plotseling (???). Met het felle zonlicht op dat scherm zie je de dingen vervolgens maar half en omdat je denkt dat je de goede richting op rijdt is het van, rijen maar. Fout! Na enige tijd blijkt dat je het spoor bijster bent. Dan heeft zo'n apparaatje ook nog een "terugbrengservice". Aan me hoela! We raakten verzeild in de spitsdrukte van Bologneese fabriekswijken. Daar wil je op zo'n moment met een fiets helemaal niet zijn. Met de auto in druk Italiaans verkeer is al een verzoeking, maar met de fiets..........! Uiteindelijk zijn we veilig in Bologna. Bologna is ook heet. Door de jaren heen hebben we gemerkt dat als het op de povlakte heet is, dan is Bologna het heetst. Als de povlakte koud is, is het in Bologna het koudst en als er sneeuw ligt, ligt er rond Bologna het meest. Bologna heeft een deal met de metereologische machine; Bologna first.

1. Marlies en Ruud:
    28 juni 2017
    Ha Han en Corona nog effe doorbijten en jullie zijn er! Super wat jullie tot nu toe gepresteerd hebben! Petje af Wij wensen jullie nog een hele goede reis toe! Liefs Ruud en Marlies
  2. Elly en Dick:
    28 juni 2017
    Lieve Corona en Han, wat zijn jullie enorme bikkels! Jullie hebben zo'n beetje alles getrotseerd om het einddoel te bereiken! Nog een laatste stukje.....nog effe deurbieten! (Betuws dialect) Succes!!
    Elly en Dick
  3. Ben Bakens:
    28 juni 2017
    Gaat goed en wat extra kilometers in de benen kan op deze afstand wel. Trots op jullie